Обдаровані діти
Обдаровані діти -це золотий запас нації, її інтелектуальна еліта, гордість і нація України, джерело її авторитету й успіхів у світі.
Обдарованість -це поєднання трьох характеристик : ТАЛАНТ, ТВОРЧІСТЬ, ТРУД.
Відповідно до Державної національної програми „Освіта” від 04.2000р. №612/200 „Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді”,
з метою збереження й розвитку інтелектуального потенціалу суспільства, підтримки талановитої учнівської молоді, затверджена програма „Обдарованість”.
Вона спрямована на створення системи роботи щодо виявлення й розвитку обдарованої особистості, забезпечення ефективності її функціонування.
Функціонування системи здійснюється через реалізацію завдань:створення оптимальної мережі класів з поглибленим вивченням навчальних предметів,
шкільних факультативів, консультаційних пунктів, гуртків, секцій, клубів; розвиток творчого потенціалу молоді; проведення експериментальної роботи з метою
впровадження нових освітніх технологій, психолого-педагогічних, методичних рекомендацій з питань навчання й виховання обдарованої особистості.
Оскільки головна мета закладу є виховання й розвиток незалежної, талановитої особистості, збагаченої науковими знаннями, готової до
творчої діяльності, тому основною умовою успішного освітнього процесу є створення в гімназії атмосфери взаємної довіри, доброзичливості та
збагаченого виховного середовища. У закладі розроблена система пошуку обдарованої дитини.
Найважливішим в організації роботи з обдарованими дітьми є створення загального „поля креативності”,
яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, учителів і дирекції.
Організаційна робота в закладі проводиться за напрямами.
Перший напрям – удосконалення творчого потенціалу вчителів. Згідно з ним здійснюється систематична робота, спрямована на розкриття
творчого потенціалу кожного вчителя, реалізацію його здібностей, залучення до педагогічної системи роботи з обдарованими дітьми, формування прагнення
до самоствердження.
Другий напрям – організація роботи з обдарованими дітьми. Усвідомлюючи, що головною педагогічною метою навчання є залучення обдарованої дитини
до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання, - адміністрація спрямовує педагогів на діяльнісно-компетентнісний
підхід до проведення уроків, головним завданням яких є систематичне збільшення операційного поля учнів, формування різних типів мислення.
Третій напрям – постійний психологічний супровід обдарованих дітей.
Четвертий напрям – співпраця з батьками.
Банк даних про обдарованих дітей створюється за чотирма напрямами: інтелектуальна обдарованість, академічна, творча, моторна, соціальна або лідерська. Шляхами виявлення таких
дітей є діагностування, наслідки олімпіад, вивчення інтересів учнів, спілкування з батьками гімназистів та організація допоміжного психолого педагогічного супроводу їхньої навчальної
діяльності у вигляді інтелектуальних тренінгів, тренінгів особистого зростання учня.
Структура пошуку обдарованої особистості
Методи та заходи психолого-педагогічної підтримки діяльності обдарованих та здібних учнів
|